onsdag 20. mars 2013

Mobil aktiviteter



AKTIVITETER

2) J skrur nesten aldri av mobiltelefonen min fordi jeg vill bli tilgjengelig.
3) Hvis mobiltelefonen er død, så gjør det ikke meg så mye, men er greit og ha noe og være tilgjengelig på, men klarer meg fint uten. Men når nettet er nede så blir det noe annet, siden jeg surfer en del og bruker nette til og spille og streame film og serie.
4) 3 sitasjoner der mobilen ikke burde være skrudd på, er i en begravelse, kanskje en romantisk middag med dama, og på kino.
5) Det med at bygninger som kan skjerme mobiltelefoner for å få kontakt, går for det samme for meg, med tanke på att jeg bruker egentlig mobiltelefonen ganske sjeldent, og bruker den bare til og ringe noen venner innimellom eller til mor mi av og til. Utenom det så bruker jeg den nesten ikke, så har ikke noen spesifikk mening om det.
6) Det er kanskje litt tidlig og få en mobiltelefon allerede nede i 7 års alderen, men det hjelper også for foreldrene og holde kontakt med ungen sin når de er ute. Så kan foreldrene ringe for å høre hvor de er eller får å be dem komme hjem.
7) Jeg sender veldig sjeldent SMS meldinger. Jeg svarer når jeg får en melding, men jeg sender aldri meldinger til andre, hvis det er noe så ringer jeg alltid. Kanskje sender en melding vis det er bare er en liten ting jeg lurer på.
8) En situasjon der jeg var glad for att jeg hadde en mobiltelefon, var en gang når jeg var 15 år, jeg var et stykke hjemmefra og kom ikke hjem igjen, så måtte ringe mor mi får og bli hentet. 


9) skriv denne beskjeden til ditt eget SMS språk: kjem du t pizza ikvell? Me kan sjå en film i har leid. I ber mor mi lage en pizza t åss. Ka slags brus ska i kjøpe? Har du fått lov t å sove her i natt? Sei ifra så fort som muli. Hilsen petter
10)
a. xx: kyss
b. xox: kyss og klem
c. 110: er i fyr og flamme
d. 13: ulykke
e: 1940:full krig
f. 666: ditt udyr eller dra til helvete
g. cn: send
h. rlx: slapp av
i. }-):ondskapsfull
j. TMPTD: tempted
k. SOS: hjelp

11)
a.:D: latter
b. ;): blunker
c.:o: roper
d.:@: sur
e. :?:slicker sego m munnen
f. :Q: forstår ikke

12)
a. 100: kjør på
b. 1001: hva med ett eventyr?
c. 180: trenger info
d. 7k: syk
e. g9: geni
f. d4e: din for evig
g. 011/0112: trenger hjelp
h. 54321: vær klar til og ta av

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar